Nakladatel: |
Akademie výtvarných umění |
Kód |
DN00519762 |
36. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny přináší bohatou škálu žánrů i témat. Obsahuje tři recenzované studie, esej, rozhovor a dvě recenze. V prvním textu čísla, nazvaném Politika intimity. Diskuse o vztahu soukromé a veřejné sféry v českém umění devadesátých let, ukazuje Kristina Láníková, na jaká specifika mohla u nás narážet recepce druhé vlny feminismu. Zatímco přístupy západních autorek byly neseny principem "osobní je politické", v českém umění počátku devadesátých let se intimita naopak stávala nástrojem depolitizace osobního. Polská badatelka Michalina Sablik se v anglicky psané studii Hybrids. Trans-corporeal Performances at the Labyrinth Gallery in Lublin in the 1970s zaměřuje na vybrané performance polských umělců a umělkyň, kteří již v sedmdesátých letech relativizovali hranice mezi lidským tělem a více-než-lidskými bytostmi či technickými aparáty. Ještě radikálnějším zpochybněním hranice mezi vlastním tělem a jeho prostředím se zabývá Lenka Veselá v Poznámkách z endocénu. Autorka zavádí nový pojem, aby zachytila, jak jsou nálady či emoce v rostoucí míře ovlivněny biochemicky zmanipulovanými hormonálními procesy, jež jsou produktem farmaceutického průmyslu. Esej V rozšířeném poli. Poznámky k umění, zemědělství a venkovu od Kateřiny Konvalinové Žákové porovnává autorčiny zkušenosti ze středočeské komunitní a ekologické farmy Jednorožec a z projektu Inland ve španělské Asturii, který je založen na propojení agroekologického hospodářství se současnou uměleckou praxí. V únoru tohoto roku zavítala na AVU maďarská historička umění Edit András. V anglicky vedeném rozhovoru, který jsme pořídili při příležitosti křtu její první české knihy, reaguje především na kulturní politiku režimu Viktora Orbána. V současném Maďarsku se autoritářské dědictví státně socialistického režimu prolíná s novými metodami dohledu a mocenské hegemonie, včetně využití komerčních zájmů a pobídek k politickým cílům. Zmiňovanou publikaci Kulturní převlékání. Umění na troskách socialismu a na vrcholcích nacionalismu (Hradec Králové: Galerie moderního umění 2023) recenzuje Tomáš Pospiszyl, který tvrdí, že by kniha mohla inspirovat k sepsání odborné publikace o historii českého umění po roce 1989. Posledním textem čísla je další recenze - Vojtěch Märc rozebírá sborník Mapování pohyblivého obrazu: Média, aktéři a místa v českém prostředí (Praha: Národní filmový archiv 2023), editovaný Martinem Mazancem a Sylvou Polákovou. Setkáváme se zde rovněž s uvažováním nad určitou hybridizací, tentokrát v souvislosti s médiem pohyblivého obrazu.
Způsob dopravy |
Cena |
|
Osobní odběr zásilkovna Více než 200 poboček po ČR |
69 Kč*
|
|
Balík do ruky |
79 Kč*
|
|
Balík na poštu |
79 Kč*
|
|
PPL v České Republice |
95 Kč*
|
|
PPL na Slovensku |
199 Kč*
|
* K objednávce bude připočteno balné ve výši 10 Kč, cena za dobírku není zahrnuta v ceně.
Uvedené ceny jsou včetně DPH |
Způsob platby |
Cena |
|
Twisto |
ZDARMA
|
|
Hotově na pobočce zásilkovna |
39 Kč
|
|
Bankovním převodem předem |
ZDARMA
|
|
Dobírka |
39 Kč
|