Nakladatel: |
HEURÉKA CZ |
EAN: |
9788011059651 |
ISBN: |
9788011059651 |
Kód |
DN00544811 |
V modelu současného formativního hodnocení (FH) je učitel stále ten, kdo žákům říká čím prošli, co udělali, co to znamená a také kde a jak mají pokračovat. Učitel je tedy stále ten, kdo žáka kontroluje a řídí, zatímco žákova analytická, reflexní a organizační mysl "spí". V pedagogickém terénu chybí metodika pro práci se zkušeností žáků, což je ekvivalent pro slovo "kompetence", kde by žáci vědomě rozpoznávali svou učební a cestu (obsah a proces) na základě její facilitované reflexe.
Popsaná konkrétní metoda (cesta) pracuje s Demingovým cyklem PDCA a se sdílenou reflexí, kterou facilituje učitel speciálním sledem otevřených otázek. Žáci jsou těmi, kdo s pomocí učitele reflektují svoji zkušenost, hodnotí svou práci (na své úrovni) ve více hlediskovém hodnocení a rozhodování, což jim umožňuje myslet meta-kognitivně, tvořivě a růstově. Umožňuje jim tedy využívat vyšších hladin myšlení, což způsobuje i více vnitřní motivace. V účinku jde o určitý mentální "scaffolding", který umožňuje rozvoj slovní zásoby, řešení problémů a dovedností učit se. Tím se od principů konvenčního FH, které využívá převážně vnější zpětné vazby, podstatně liší. Meta-kognice je rozvíjena prostřednictvím tzv. "reflexního myšlení" a rozvíjí dovednost žáků pro sebehodnocení a odpovědnost pro rozhodování. V pracovních kapitolách této knihy je uveden průnik k psychologizujícímu pozadí, včetně užitků a příznivých dopadů na žáky i učitele.
Kniha si klade za cíl ukázat čtenáři zásadní rozdíl mezi "regulací", "korekcí" a "formací" žákova myšlení a učení. Facilitační přístup tak může pomáhat nejen v budování znalostí, ale i kultivovat žákovské chování a postoje. Tím přispívá k lepšímu klimatu. Popsaná metoda Využívá principů konstruktivistické a humanistické pedagogiky, zejména vnitřní zpětné vazby aktivizující hluboké myšlení a směřující k růstovému, sebepřekračování učební zkušenosti žáků. Podpora a rozvoj meta-kognice je nedílnou součástí budování kompetencí. Školy, které dají prostor pro kultivaci této přirozené dovednosti žáků, mohou být nejen úspěšnější, ale zejména blíže individuálnímu přístupu k žákům a rozvoji jejich osobnosti.
Způsob dopravy |
Cena |
Kdy zboží obdržím? |
|
Osobní odběr zásilkovna Více než 200 poboček po ČR |
69 Kč*
|
17.03.2025 (PO)
|
|
Balík do ruky |
79 Kč*
|
17.03.2025 (PO)
|
|
PPL v České Republice |
95 Kč*
|
17.03.2025 (PO)
|
|
PPL na Slovensku |
199 Kč*
|
18.03.2025 (ÚT)
|
* K objednávce bude připočteno balné ve výši 10 Kč, cena za dobírku není zahrnuta v ceně.
Uvedené ceny jsou včetně DPH |
Způsob platby |
Cena |
|
Twisto |
ZDARMA
|
|
Hotově na pobočce zásilkovna |
39 Kč
|
|
Bankovním převodem předem |
ZDARMA
|
|
Dobírka |
39 Kč
|